Simrishamn - Reisverslag uit Myrestad, Zweden van Kim Juri - WaarBenJij.nu Simrishamn - Reisverslag uit Myrestad, Zweden van Kim Juri - WaarBenJij.nu

Simrishamn

Blijf op de hoogte en volg Kim

02 Juli 2014 | Zweden, Myrestad

Zweden blijkt een heerlijk land om in de auto te stappen en kijken waar je uitkomt. Verlaat gewoon de snelweg en cruise door de stadjes die met elkaar verbonden zijn met wegen waar je maximaal 70km/u mag rijden.

Wij gingen vanaf onze B&B (Trollebo-Björshus) de weg op en kwamen eerst uit bij een superidyllisch meertje; Tunbyholm. In O. Tomarp volgden we bordjes naar een retro meubelzaak waar we onze ogen uitkeken! Prachtige spullen daar. Juri viel voor de vintage radio's en ik keek mijn ogen uit naar de designer stoelen uit de jaren 60 en 70.

In Simrishamn, onze bestemming van vandaag, aten we wat. We bleken ons de hele dag op puur geluk tussen de buien door de manoeuvreren.

Terug naar de B&B stopten we nog bij twee Loppis. Dat zijn de kringloopwinkels hier. Maar na die retrozaak vielen ze allemaal een beetje tegen. Wat niet tegen viel was het meer Gyllebosjön. Een stuk groter dan het meertje op de heenweg en ook weer alles groen, ruim en zo stil...

In de avond maakten we nog een wandeling door het natuurgebied dat bij de B&B hoort; Björshus. We zakken echt in onze ontspanning hier. Zoveel natuurschoon, aardige mensen, ruimte, stilte, we zijn nu al onder de indruk van Zweden en het voldoet ruim aan het beeld dat we hadden.

• 03 Juli 2014 - 19:38

Joyce:

Blij dat jullie zo genieten! Welverdiende rust!