over strand en watervallen - Reisverslag uit Algutstorp, Zweden van Kim Juri - WaarBenJij.nu over strand en watervallen - Reisverslag uit Algutstorp, Zweden van Kim Juri - WaarBenJij.nu

over strand en watervallen

Blijf op de hoogte en volg Kim

03 Juli 2014 | Zweden, Algutstorp

Vandaag maakten we een rit die ons langs de watervallen (watervalletjes) van Forsakar bracht. Daar maakten we een korte wandeling van zo'n 2,5 km om het water heen. Weer zoveel rust en ruimte daar. Alleen de kabbelende beek en het neerstortende water met af en toe een vogel. De club kakelende huisvrouwen tellen we even niet mee.

Van daar uit langs de grootste badplaats van Zweden: Åhus. Maar daar was een of ander groot sportevenement. Dus iets verderop konden we pas het witte strand op.

Door naar Ktistianstad om wat te lunchen. Verder viel het daar qua sfeer nogal tegen. En toen weer terug via allerlei binnenwegen en dorpjes.

In de avond weer een wandeling over het natuurpark van de B&B gemaakt. Nu naar het hoogste punt zodat je in de verte de zee zag. En terug via het bos. Daar braken we nog een familie reiger op. Ze schrokken en terwijl de ouders wegvlogen, vluchtte de baby het bos in. Hun geroep was even later overal te horen :(

Morgen rijden we naar Hestra bij Isaberg. De bestemming voor de komende 3 nachten.